Vakıf yapıları AKP’nin malı mı?
10 Mart, 2026Uzun zamandır İzmir’de bir tartışma yaşıyoruz. Onlarca yıldır İzmirlilerin kullanımında olan, İzmir Büyükşehir Belediyesinin bünyesinde bulunan ve restore edilmiş yapılara Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından el konulmak isteniyor. Belediye Yönetimi ise bu karara karşı hukuki çerçeve içerisinde mücadele ediyor.
Buraya kadar her şey bir şekilde kendi mecrasında devam ediyor. Ancak, kendi mecrasında gitmeyen farklı işler oluyor.
Bu işlerin başında, AKP’lilerin canhıraş biçimde Belediyenin karşısında olup Vakıf savunuculuğu yapmaları geliyor.
Sanırsınız ki Vakıflar sadece onların tekelinde. Kendilerinden başkalarının hakkı yokmuş gibi davranmaları anlaşılır gibi değil.
Söz konusu yapıların geçmişten bugüne Büyükşehir Belediyesinin elinde olduğunu bilmeyen yok. Zaten Cemil Tugay bunu arşiv belgelerle ortaya çıkarmış durumda.
Varsayalım ki buralar Vakıflara ait olmuş olsun.
Halbuki, Vakıflar da Devletin bir kurumu değil mi?
Devlet hepimizin olduğuna göre AKP’lilerin tavrı ne kadar doğru?
Tüm İzmirlilerin bu kamu yapılarından faydalanması bir şey ifade etmiyor mu?
Öyle ya İzmirli olarak herkes üzerine düşen sorumluluğu yapıyor ve Devlete vergisini veriyor. Dolayısıyla kamu kaynaklarından da eşit biçimde yararlanmak gibi herkesin hakkı var.
O halde nedir bu hassasiyet?
Yoksa bu hassasiyetin arkasında başka başka hesaplar mı var?
Özellikle Devlet işleyişi konusunda, AKP’li yetkililer kendi Belediyelerine nasıl davranıyorsa, CHP’li Belediyelere de aynı davranmak zorunda. Devlet ve kurumlarının AKP’lilerin olduğu kadar CHP’lilerin ve diğerlerinin olduğu unutulmamalı.
Yok, Devlet bizim elimizde isteğimizi yaparız mantığıyla gidilirse, İzmirliler bunu unutmaz ve seçimlerde bir kez daha üzerine düşeni yapar. Benden söylemesi...
Yorum Ekle
Yazarın diğer yazıları
- Hüseyin Benzer Belediyeciliği iyi bilir
- Zorluklara rağmen Buca’da yatırımlar durmuyor
- Rica etsek, AKP’li Belediyelere de bir el atabilir misiniz?
- Gediz Havzası’ndan İzmir Büyükşehir Belediyesi mi sorumlu?
- Vakıflar İzmir’e musallat oldu
- Selçuk Başkan koltuğun hakkını veriyor
- Diyelim ki Kılıçdaroğlu CHP’nin başına geldi. Ya sonra?
- İzmir'de AKP’li Vekillerin kelime oyunu…
- Ucuz gazetecilik…
- Vakıf yapıları AKP’nin malı mı?
- Tüm Yazıları
SOSYAL MEDYA
MAGAZİN
Evlilik yolunda ilk adım... Nişanlandılar!
Şarkıcı Derya Uluğ, uzun süredir birlikte olduğu müzisyen Asil Gök ile evlilik yolunda ilk adımı attı. Çift aile arasında düzenlenen sade bir törenle nişanlandı. Geleneklere uygun gerçekl...
TEKNOLOJİ
EDİTÖR'ÜN SEÇTİKLERİ
Sınav stresi reflü ve gastriti tetikleyebilir!
Bu hafta sonu milyonlarca öğrencinin gireceği üniversite sınavı öncesinde artan stresin yalnızca zihni değil, sindirim sistemini de yorabileceğini belirten Gastroenteroloji Uzmanı Dr. Nurettin Coşkun, stresin mide üzerindeki etkileri hakkında bilgi verdi. Uzm. Dr. Coşkun, “Sınav kaygısı mide yanması, şişkinlik, hazımsızlık ve reflü şikayetlerini artırabilir” dedi.






Yorumlar
Bu haberde yorum bulunmamaktadir.